نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3554
-
الف
+

نمایشگاه صنایع‌دستی و آثار نقاشی زنان در نگارستان ملی افتتاح شد

آثار نقاشی، خطاطی، صنایع‌دستی و... در نمایشگاه صنایع‌دستی زنان افغانستان به نمایش گذاشته شده است.

در نمایشگاه صنایع‌دستی زنان افغانستان آثار نقاشی، خطاطی، صنایع‌دستی و...به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش آی فیلم2، «محمدرسول باوری»، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، در نمایشگاه صنایع‌دستی و آثار نقاشی زنان، شماری از کارآموزان پروموت بخش صنایع‌دستی را تقدیر کرد.

این نمایشگاه به‌مناسبت گرامی‌داشت از روز جهانی زن، از سوی آمریت نگارستان ملی وزارت اطلاعات و فرهنگ، با حضور «محب‌الله ذاکری»، مشاور امور انتشارات، «محمدصابر مومند»، مشاور امور پالیسی رسانه‌ها و سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ، خانم «سوها الشرقاوی»، خبرنگار مشهور مصری و شماری از نقاشان و فرهنگیان، برگزار شد.

در این نمایشگاه آثار نقاشی، خطاطی، صنایع‌دستی، موره‌دوزی، بافت، لباس، دست‌دوزی، زیورات، ترشی و مربا از فراورده‌های زنان، به نمایش گذاشته شده است.

در محفلی که به این مناسبت برگزار شده بود، «محمدرسول باوری»، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، در کنار آن‌که از آثار نقاشی، خطاطی و صنایع‌دستی زنان که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده، به قدردانی یاد کرد.

آقای باوری، خاطرنشان کرد که چندی قبل نمایشگاه «صنعت ما، هویت ماست» از سوی گروهی از دختران کارآموز برنامه پروموت بخش‌صنایع دستی برگزارشده بود که معنی بزرگ، احساس و علاقه آنان در برابر هویت‌شان و کشورشان را نشان می‌داد.

وی افزود: این شعار، توجه این گروه دختران را به پیشرفت و انکشاف و تعهد در این راستا برای کشورشان را برملا می‌سازد و به این منظور وزارت اطلاعات و فرهنگ، آنان را مستحق تقدیر دانسته و تقدیرنامه‌های این وزارت، برای آنان اعطا می‌شود.

آقای باوری، گفت که این جوانان می‌توانند کشور را به‌سوی ترقی و پیشرفت سوق دهند و وزارت اطلاعات و فرهنگ از همچو جوانان حمایت می‌کند.

سپس «صابره رحمانی»، مسئول نگارستان ملی در رابطه به این نمایشگاه معلومات داد و گفت که نگارستان ملی، همواره در خدمت هنرمندان، صنعت‌کاران و فرهنگیان قرار داشته و در زمینه برگزاری نمایشگاه‌ها، همیشه با آنان همکار می‌باشد.

«سها الشرقاوی» یکی از خبرنگاران مشهور مصری که در این محفل اشتراک کرده بود، در صحبتی از زنانی که این نمایشگاه را با فراورده‌های‌شان برگزار کرده‌اند؛ به قدردانی یاد کرد.

وی گفت: تصور می‌کنم در آینده این خانم‌ها می‌توانند با کارکرد‌های بهترشان، انقلابی را در عرصه‌های کاری‌شان برپا کنند.

این خبرنگار مصری، افزود که از جهانیان می‌خواهم، بیایند واقعیت‌ها و چهرۀ اصلی افغانستان را از نزدیک ببینند، نه این‌که تصویر غیرواقعی افغانستان را از آیینه رسانه‌های خارجی.

همچنان «مدینه آستانه»، به نمایندگی از گروه کارآموزان برنامه پروموت بخش صنایع‌دستی، صحبت کرد و از وزارت اطلاعات و فرهنگ و نگارستان ملی به‌خاطر تقدیر از آنان، تشکر کرد.

خانم آستانه، گفت که وزارت اطلاعات و فرهنگ و سایر نهادها و ارگان‌ها، به‌خاطر فراهم‌سازی زمینه کار، با آن‌ها همکاری کنند تا استعداد‌های آنان صرف خدمت به مردم  و کشورشان شود.

فرهنگ پرس نوشت: در پایان این محفل، تقدیرنامه‌های وزارت اطلاعات و فرهنگ توسط «محمدرسول باوری» و شماری از مسئولان، به کارآموزان مذکور اعطا شد.

همچنان نمایشگاه آثار نقاشی و صنایع‌دستی زنان توسط سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، افتتاح شد.

ف ا/ ن ذ

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین